SUHTLEMISMÄNG “APPI! KEEGI MEIST ON MURDVARAS!?”

3.00 

💰PÕNEV SUHTLEMISOSKUSI JA LOOGILIST TAIPU ARENDAV MÄNG “APPI! KEEGI MEIST ON MURDVARAS!?”🕵🏻‍♂️

Mäng on inspireeritud samasisulisest inglise keelsest mängust “Who is the burglar?”.

Mängu täpsem ja detailsem juhend on kirjeldatud osana failist (vaata näidisfotosid).

Kokkuvõtlikult – mängu alguses saab iga õpilane nummerdatud tegelaskaardi, keda antud mängus kehastama asub. Üks õpilastest valitakse mängujuhi (nt õpetaja) poolt (suvalise numbri nimetamise teel) murdvargaks. Ülejäänud õpilased kehastavad “tavakodanikke”. Eesmärk on ringi liikudes, üksteisega suheldes ja teineteisele vihjete põhjal küsimusi esitades selgitada välja, kes endi seast on murdvaras.

Õpetaja: Algklaslane
Tootekood: KEEGI_MEIST_ON_MURDVARAS Kategooriad: , , , Õppeastmed: , , , , ,

💰PÕNEV SUHTLEMISOSKUSI JA LOOGILIST TAIPU ARENDAV MÄNG “APPI! KEEGI MEIST ON MURDVARAS!?”🕵🏻‍♂️

Mäng on inspireeritud samasisulisest inglise keelsest mängust “Who is the burglar?”. Viimane osutus võõrkeeletunnis õpilaste seas üllatavalt populaarseks, mistõttu otsustasin sarnase põhimõttega tegelaskaardid ka eesti keeles valmis mõelda ja meisterdada.

Mängu täpsem ja detailsem juhend on kirjeldatud osana failist (vaata näidisfotosid).
Kokkuvõtlikult – mängu alguses saab iga õpilane nummerdatud tegelaskaardi, keda antud mängus kehastama asub. Üks õpilastest valitakse mängujuhi (nt õpetaja) poolt (suvalise numbri nimetamise teel) murdvargaks. Ülejäänud õpilased kehastavad “tavakodanikke”.

Mängu juht esitab mängijatele loo murdvarguse kohta ning jagab mängijatega tegelaskuju kaardil kajastatud andmetele tuginedes murdvarga kohta mõned vihjed. See, missugused ja kui palju vihjeid mängu juht igas mängus sõnastab, on viimase enda otsustada. Niisiis saab mängu mängida nii nooremate kui vanemate õpilastega, sõltuvalt sellest, kui konkreetseid ja palju vihjeid nendega jagada või kui kiirelt soovitakse mängu lõpplahenduseni jõuda. Samuti on see hea võimalus õpilastel endil varguslugusid ja vihjeid välja mõelda, sõnastada ning seeläbi keeleliselt areneda.

Peale vihjete kuulmist on mängijate ülesanne “detektiividena” ringi liikuda, üksteisega suhelda ja kuuldud vihjetele toetudes küsimusi esitada ning välja selgitada murdvaras.

Mängu saab mängida korduvalt, sest iga uue mängu korral valitakse murdvargaks juhuslikkuse teel uus tegelaskuju ning mõeldakse välja uued lood ja vihjed – arenevad keelelised oskused ning fantaasiavõime.

Mängukomplekti kuulub mängu läbiviimisjuhend koos edastatava näidisteksti ja vihjetega ning 40 erinevat tegelaskujude kaarti (mõeldud kahepoolselt printimiseks). Iga tegelaskujule olen vihjetena edastamiseks välja mõelnud andmed (lemmikvärv, vanus, elukoht jne – vaata fotosid).
Lisaks on faili lõpus lehekülg tühjade andmekaartidega, et õpilased saaksid soovi korral ka ise tegelaskujusid juurde mõelda ja meisterdada.

Hinnangud puuduvad.