3.klassi tööleht “Aarete saar”

Algne hind oli: 3.00 €.Current price is: 2.00 €.

See tööleht on mõeldud 3. klassi õpilastele ning ühendab eesti keele, loodusõpetuse, matemaatika  ja programmeerimise teadmisi. Tööleht on loodud eesmärgiga aidata õpilastel kinnistada ilmakaarte nimetusi, orienteeruda kaardil ja tutvuda koordinaatsüsteemidega.

Põhiülesanded:

1.Ilmakaarte ja suundade määramine kaardi abil.

2.Kaardi takistuste ja nende koordinaatide määramine.

3.Sammude planeerimine BlueBot roboti liikumiseks kaardil, kasutades suunanooli ja pause.

4.Kaardi mõõtkava põhjal vahemaade arvutamine.

5.Võistluslike elementidega ülesanne: kes leiab kiiremini aardekeldri, kasutades antud koordinaate.

Tööleht arendab õpilaste ruumilist mõtlemist, loogikat ja koostööoskusi, pakkudes samas lõbusat ja harivat väljakutset aardejahi vormis.

Õppematerjali on müüdud 4 korda.

Tööleht “Aarete saar” on loodud integreeritud õppevahendina 3. klassi õpilastele, hõlmates 4 erinevat õppeainet: eesti keel, loodusõpetus ja matemaatika ja robootika. Tööleht pakub õpilastele mängulist ja interaktiivset ülesannete komplekti, mis arendab nende oskusi kaardil orienteerumisel, koordinaatide määramisel ning programmeerimise algete omandamisel.

Eesmärgid:

•Kinnistada ja laiendada õpilaste teadmisi ilmakaarte ja suundade kohta.

•Õpetada kaardi ja koordinaatsüsteemi kasutamist, mis on oluline geograafia ja ruumilise mõtlemise arendamisel.

•Tutvustada lihtsaid programmeerimise mõisteid ja loogilist mõtlemist, kasutades BlueBot roboti liikumise planeerimist.

•Anda õpilastele võimalus arvutada kaugusi kaardil, arvestades mõõtkava ja koordinaate.

•Luua põnev ja lõbus aardejaht, mis arendab probleemide lahendamise ja meeskonnatöö oskusi.

Ülesannete kirjeldus:

1. Ilmakaarte määramine ja suundade kasutamine:

Õpilased peavad kasutama oma teadmisi ilmakaarte ja suundade kohta, et aidata piraatidel orienteeruda aarete saarel. Lüngad tekstis tuleb täita sobiva ilmakaaresõnaga (nt põhja, lõunasse, itta jne). See ülesanne aitab lastel praktiseerida suundade määramist kaardi kontekstis.

2. Takistuste ja koordinaatide leidmine kaardil:

Õpilased uurivad kaarti, millele on märgitud erinevad looduslikud ja kunstlikud takistused (sood, sillad, vulkaanid jne). Nende ülesandeks on leida takistuste koordinaadid ja kirjutada need õigesse kohta (nt A1, B2). See ülesanne arendab kaardilugemise ja koordinaatsüsteemide kasutamise oskusi.

3. BlueBot roboti liikumise planeerimine:

Õpilased peavad kasutama suunanooli (↑↓←→), et kavandada BlueBot roboti liikumine kaardil, vältides takistusi ja jõudes õigesse sihtkohta. Takistuste asemel peavad nad märkima pausi (||), et robot saaks vajadusel peatuda. See ülesanne aitab õpilastel arendada loogilist mõtlemist ja tutvustab programmeerimise aluseid.

4. Kauguste arvutamine kaardi mõõtkava alusel:

Kaardil on antud mõõtkava (iga ruut tähistab 5 kilomeetrit), ja õpilased peavad arvutama vahemaad erinevate punktide vahel. Näiteks tuleb neil arvutada, kui kaugel on redel jugast või aaretekelder paadist. See ülesanne arendab nende matemaatilisi oskusi, eelkõige mõõtühikute ja kauguste arvutamist.

5. Võistluslik aardejaht:

Viimane ülesanne lisab mängulisust ja põnevust. Õpilased peavad lahendama, kes jõuab kiiremini aaretekeldrisse – kas piraadilaev Must Habe meeskonnaga või üksik piraat Ben Gun. Nad peavad kasutama oma teadmisi kaardil orienteerumisest ja arvutama teekonna, arvestades kaardi mõõtkava.

Õpetamise ja õppimise eesmärgid:

•Arendada õpilaste kaardilugemise ja ilmakaarete määramise oskusi.

•Tutvustada koordinaatide süsteemi ja selle kasutamist igapäevaelus.

•Anda õpilastele praktiline võimalus õppida probleemide lahendamist ja ruumilist mõtlemist.

•Tutvustada õpilastele programmeerimise loogikat ja planeerimise oskusi BlueBot roboti liikumise kaudu.

•Arendada matemaatilisi oskusi, keskendudes kauguste arvutamisele ja mõõtkavadele.

•Lõimida erinevaid õppeaineid (eesti keel, loodusõpetus ja programmeerimine) ühtseks õppetegevuseks.

 Tööleht “Aarete saar” on mitmekesine ja lõbus õppevahend, mis aitab õpilastel omandada mitmesuguseid teadmisi ja oskusi läbi mängulise tegevuse. See pakub mitmetasandilisi ülesandeid, mis on sobilikud nii individuaalseks kui ka grupitööks ning aitab kinnistada olulisi õppealaseid mõisteid ja protsesse.

Hinnangud puuduvad.